Thursday, May 15, 2014

Pertandingan Penulisan Kreatif~

BACA : Novel Kita Suka Sama Suka

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi...
Bulan April (2014) yg lepas aku diberi peluang buat kali pertamanya mengikuti pertandingan menulis cerpen...
Syukur sangat2, atas rezeki yang diberikan, aku memenangi tempat ke-3...




Dan yang paling syokkk ialah bila dapat tahu yg pemenang tempat ke-2 ialah kak Najwa Rahman, penulis novel 'Dia Imamku' dan 'Jadi Milikku'~ :)

Aku mula minat akak Najwa sejak ada kakak senior yang sama fakulti dgn aku recommend, suruh baca novel 'Dia Imamku', dan sekali tak sangka, rupa2nya kak Najwa Ulfah ni kawan kakak tu dan senior aku jugak... Cuma, bezanya kak Najwa ni student Food Tech, aku pulak course lagi satu...
Tapi, kami sama-sama pelajar Sains Makanan...
Wuuuu, sorry.... Just teruja sangat. Seumur hidup aku, tak pernah jumpa penulis terkenal depan-depan mata... Hehehehehehe~
Tu yg excited terlebih ni...
Maaf, gambar kak Najwa tak dapat dikongsikan, hanya fb je dpt kongsi, sbb takut langgar hak peribadi n privacy kakak yg amat aku hormati ni...
Hihihi~

Nggeeee~ Thanks a lot akak dua2! Love you both!

Okey, berbalik kpd cerita cerpen aku yang bertajuk 'Love You Till Jannah',



 Biar aku singkatkan...
Sinopsisnya macam ni,  ceritanya mengisahkan seorang gadis muda bernama Nurin Hana Rose dan suaminya, Muhammad Farizzul Aniq Hyun yang terpisah kerana keadaan yang amat memilukan.

Selamat membaca. :)

Dah habis baca, tolong komen, ya... :)
Terima kasih...

Note : Kat bawah ni ada yang aku kongsikan berkaitan dengan ending cerpen aku tu...
Sudi-sudikanlah menjenguk ya....
Mostly, aku share pasal pandangan orang sekeliling tentang cerpen aku yang banyak kelemahan ini... T_T



Ramai kawan2 tegur, aku berani mati betul buat cerita pasal MH370. (masa aku tulis cerita tu, baru lepas sebulan kejadian kehilangan pesawat MH370 tu).... Sejujur2nya aku minta maaf bagi pihak yg terlibat lagi terkilan, aku hanya menulis cerita ini berikutan aku begitu bersimpati dgn salah seorang ahli keluarga krew MH370...

Cerita ini adalah tribute atas insiden kehilangan MH370 yang amat menyayat hati seluruh rakyat Malaysia.

#Al-Fatihah~

Mereka yang tersayang, takkan mungkin terlupakan...






No comments:

Post a Comment

Dah baca post entry ni? Ace komen sikit.. ^^